After the Goldrush

Monday, March 19, 2007

VFU

Verksamhetsförlags utbildning, så stavas mitt liv just nu, och det är betydligt roligare än det låter. Enkelt uttryckt innebär det att jag är ute som lärarkandidat i skolvärlden en sista gång innan min examen. Det känns som om man bara vill komma ut och jobba nu!

...

Helgen var lugn och skön trots en massa jobb. Hockey på TV, myskväll med gänget hos Fia och Fredde, och på det hela taget bra. Sen tog sötnosen och överraskade mig med att komma hem från Sölden en dag tidigare, och hipp som happ bara stå utanför min dörr. Lätt den trevligaste överraskning jag fått på mycket mycket länge!

...

Så nu ska jag iväg för ytterligare en arbetsdag; språkriktighet och annat skoj! Som jag gillar mitt yrkesval, jag gör faktiskt det konstigt nog...


Über und aus...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home