After the Goldrush

Monday, March 05, 2007

Mammagrisen

Mammagrisen - kårerier av Lasse Anrell är dagens boktips.

Dagens middag blir korv stroganoff..lagom rolig måndagsmat sådär...


Måndag ja, och ännu en helg har förflutit. I lördags blev det oplanerad karatefylla på rödvin och whisky, så på söndagen var det sängliggande, gnällande och huvudvärk som stod på programmet. Jag får såna där frispel ibland. "Gå till glaset med din glädje men inte till flaskan med din sorg" är ett bra citat, men hur är det om man går till shotsglaset med sin ilska? Uppenbarligen inte helt lysande, men är man förbannad så är man, och det var jag i lördags. Vatten under broarna nu i alla fall, men är man en primadonna som är van att få saker och ting gjorda precis som man vill så behövs det inte mycket innan stubinen brinner. Jag försöker faktiskt bättra mig, men det går väl halvbra...

Men livet är helt och hållet lysande just nu. Det kan vara så att så bra som mitt liv är nu har det inte varit på många många år. Jag sitter mest och njuter av det mesta, inklusive trevligt sällskap.

Ikväll kommer JF hit med sina Aloe-vera-produkter. Som den goda vän jag är har jag upplåtit mitt hem åt hennes första "hemma-party", även om det hade varit så många gånger roligare (och mer JF) om hon sålde sexleksaker istället. Men men, man kan väl inte få allt här i världen (fast jag gör mitt bästa...)

Ska man slänga in en "dagens låt" också? Ja varför inte: Vapnet - Kalla Mig är just nu på repeat i min playlist. Och Bernard Hermann - Twisted Nerve.

Sådär ja, då har man fullgjort sina bloggar-plikter och kan återgå till livet igen, vilket i mitt fall stavas tvätta kläder innan det är dags att hämta karln på jobbet. Svensson-dagar, och som jag älskar dem!!

Adios.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home